REGLEMENT

REGLEMENT

Wij wensen u veel plezier van uw nieuwe spullen

Reglement voor leden van de Stichting Goederenbank Den Helder

Inschrijvingen:

  1. Uw inschrijving bij de Goederenbank is geldig nadat wij uw gegevens hebben genoteerd en u direct contant in de winkel heeft betaald. Het lidmaatschap is een jaar geldig.
  2. Achteraf betalen van inschrijfgeld, of overmaken naar de betaalrekening is niet mogelijk. U dient altijd direct te betalen (m.u.v. bewindvoerders).
  3. Zonder de gevraagde gegevens of betaling, kunt u niet inschrijven.
  4. Al onze medewerkers zijn gemachtigd een lidmaatschap te weigeren.
  5. Wij slaan uw persoonlijke gegevens niet op in een computer. Dit doen wij om te voorkomen dat uw informatie en gegevens gestolen worden als de computer gehackt zou zijn.
  6. Alle medewerkers van Stichting Goederenbank Den Helder hebben een geheimhoudingsplicht omtrent uw informatie en gegevens.
  7. Wij geven nooit persoonlijke informatie aan derden, alleen op schriftelijk verzoek van een rechter.
  8. U dient ons altijd op de hoogte te houden als u gaat verhuizen en als er iets verandert in uw inkomsten.
  9. Als uw inschrijving verlopen is, vernietigen wij uw informatie en gegevens voor 100%.
  10. U kunt nooit, om wat voor reden ook, uw inschrijfgeld terugvorderen van de Stichting.

Verkrijgen van goederen:

  1. Per jaar kunt u verkrijgen:
    • 4 (vier) meubelstukken;
    • 4 (vier) kleine huishoudelijke apparaten;
    • onbeperkt kledingstukken;
    • onbeperkt serviesgoed en kleingoed.
  2. De Stichting is niet aansprakelijk voor eventuele schade aan apparaten. U dient ze zelf goed te controleren voordat u ze aansluit.
  3. Wij kunnen niet altijd alles wat binnenkomt testen, maar indien iets het niet goed doet kunt u dit aangeven. Eventuele vervanging wordt niet bijgeschreven als afname.
  4. U kunt alleen spullen voor uzelf ophalen. Haal dus niets op voor vrienden of familieleden. Wij beëindigen dan uw inschrijving.
  5. Het is ten strengste verboden om van ons verkregen huisraad en/of goederen te verkopen via internet. Wij beëindigen dan uw inschrijving.

Fietsen

  1. Beschikbaar gestelde fietsen zijn verkrijgbaar tegen reparatiekosten. U rekent de kosten contant af in de winkel.
  2. Bij reparatie van fietsen betaalt u alleen de onkosten van de reparatie.
  3. U heeft bij fietsenreparatie niet automatisch recht op garantie. Wij bekijken eerst de situatie.

In de winkel

  1. Wij maken gebruik van een camerasysteem in onze winkel, voor uw
    en onze veiligheid.
  2. Camerabeelden kunnen wij gebruiken als bewijsstuk bij diefstal, of andere problemen.
  3. Bij diefstal doen wij altijd aangifte bij de Politie en beëindigen wij de inschrijving.
  4. Stichting Goederenbank kan niet aansprakelijk worden gesteld voor diefstal van uw persoonlijke eigendommen. U dient zelf goed op uw eigendommen te letten.
  5. Het is niet toegestaan om goederen voor het gesloten winkelpand te zetten. U kunt op afspraak goederen langs brengen of op laten halen.
  6. Wij reserveren geen meubels, kleding, of fietsen. Alleen bij definitieve bezorg­afspraken mogen uw gekochte goederen blijven staan tot dag van ophalen of bezorging.

Bezorgen/ophalen

  1. U kunt uw goederen door ons laten bezorgen. Bezorgen vindt alleen plaats bij contante vooruitbetaling van de bezorgkosten in onze winkel.
  2. Wij bezorgen meubels en goederen uitsluitend op afspraak.
  3. Indien u niet thuis bent voor een bezorgafspraak en wij een nieuwe afspraak met u moeten maken, brengen wij opnieuw de bezorgkosten voor levering bij u in rekening.
  4. Wij rijden niet bij te slecht weer. We maken dan een nieuwe afspraak met u.
  5. Bij glad weer of sneeuw bezorgen wij niet en halen wij ook geen goederen op. Wanneer er betere weersomstandigheden zijn, maken wij met u een nieuwe afspraak.
  6. Wij bezorgen niet buiten de regio Den Helder & Julianadorp.
  7. Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele schade aan goederen als wij die ophalen of komen bezorgen.

Asielzoekersreglement:

Asielzoekers die verblijven in het AZC, kunnen zich niet inschrijven voor hulp. De reden hiervoor is dat ze vaak nog geen duidelijkheid hebben om te mogen blijven, of vaak weer verhuizen naar een andere woonplaats. Zij kunnen bij ons wel artikelen kopen tegen een kleine gift per artikel.

Wanneer een asielzoeker een huis krijgt toegewezen in Den Helder of Julianadorp:

Als ze definitief mogen blijven in Den Helder of Julianadorp, kunnen ze zich pas na zes maanden inschrijven voor hulp van de Stichting Goederenbank. Deze maatregel is genomen, omdat ze van de Gemeente Den Helder een lening ontvangen om hun huis in te richten en op te knappen. De eerste zes maanden moet ook deze doelgroep een kleine bijdrage (gift) betalen.

Stichting Goederenbank behoudt zich het recht voor om de reglementen te allen tijde aan te passen. Wij hanteren een streng zerotolerancebeleid omtrent onze reglementen. Als u bovenstaande regels niet nakomt, beëindigen wij uw inschrijving.

Contact:
Stichting Goederenbank Den Helder is te bezoeken aan de Ligusterstraat 7A tegenover nummer 10 achteringang Winkelcentrum  Seringenlaan.

Emailadres: info.goederenbank@gmail.com

Website: www.goederenbankdenhelder.nl

Mobiel tijdens openingstijden: 06-16670809

Openingstijden:
Dinsdag 10:00 / 12:00 en van 13:00 / 16:00 uur.

Woensdag: 10:00 / 12:00 en van 13:00 / 16:00 uur.

Donderdag: 10:00 / 12:00 en van 13:00 / 16:00 uur.

Buiten deze dagen en tijden zijn wij gesloten. Wij zijn dan ook telefonisch niet bereikbaar.

U kunt ons altijd bereiken per email op: info.goederenbank@gmail.com